Budoucnost Mass Effect univerza

Stejně jako mnozí předemnou, jsem se i já rozhodl přispět svojí troškou do příslovečného mlýna. Probrat současný stav a zaspekulovat si nad budoucností jednoho úžasného sci-fi univerza. Předem upozorňuji, že článek obsahuje množství spoilerů.
Po skončení Mass Effectu 3, jehož závěr se mi narozdíl od některých jiných velmi zamlouval, zůstalo stále obrovské množství nezodpovězených otázek. V předešlých dílech záhadami opředení reaprové se v závěru trilogie staly naprostou samozřejmostí a přesto jsme se o nich stále mnoho nedozvěděli. V Mass Effectech 2 a 3 jsme se také nedočkali příliš mnoha informací o protheanech, o nichž jsme se toho snad nejvíce dozvěděli v závěru prvního dílu na Ilosu. Právě atmosféra Ilosu a vůbec celého prvního dílu – zjišťování informací a objevování něčeho nového mi v následujícíh dvou dílech trochu chyběla. Mnozí mohou namítat – DLC Leviathan nám původ reaperů objasnilo a From Ashes přidalo informace o protheanech.
Jenže z Leviathana jsme dostali odpověď jen na některé otázky, mezi mnohými pořád třeba není jasné proč jsme v Mass Effect univerzu viděli pouze reapery "první generace" (když nebudeme počítat toho "lidského" ve výstavbě). Kde jsou ti ostatní, kteří měli vzniknout na konci každého cyklu? A From Ashes? Osobně si myslím, že potenciál živého protheana šel využít daleko lépe. Ale to by musel být více využit v celé hře a ne "pouhém" DLC, které samo o sobě mělo být již součástí základní hry. Podobně to dopadlo s Omegou, kde zůstal příběhový potenciál adjutantů a vůbec celého DLC ležet ladem.

Knižní univerzum

Ti, kteří četli všechny doposud vydané knihy z Mass Effect univerza, jistě budou souhlasit, že odchod Drew Karpyshyna z BioWare byl pro všechny velkou ránou. V poslední knize Mass Effect: Deception (u nás Mass Effect: Klam) je vidět, že spisovatel William C. Dietz, který po Karpyshynovi dostal na starost psaní knih pro Mass Effect, vynaložil velkou snahu napsat skvělou knihu. Bohužel se mu to moc nepodařilo. Titul postrádá atmosféru a styl vyprávění předešlých dílů a je vidět, že se autorovi bohužel nepovedlo do světa Mass Effectu vžít natolik, aby mu stoprocentně rozumněl, s čímž Drew Karpyshyn, jakožto scénarista, který stál u samotného zrodu tohoto světa, problém něměl. Hlavní postavy se v některých případech chovají naprosto jinak než v předešlých knihách a jelikož se do nich zřejmě William C. Dietzovi nepodařilo vžít, tak je pro jistotu na závěr téměř všechny nesmyslně pozabíjel, aby si v dalších knihách vytvořil prostor pro postavy vlastní. Uvidíme jak dopadne případná další kniha a jestli se William C. Dietzovi podaří kvalitativně navázat na knihy od Drew Karpyshyna. Prozatím jsem ale v tomto směru dost skeptický. Netvrdím že je Dietz špatný spisovatel, jen se zatím nedokázal do světa Mass Effectu naplno vcítit.

Komiksové univerzum

Komiksové univerzum, narozdíl od toho knižního, si svoji vysokovu úroveň udržuje a zlepšuje se. Komiksy jako Mass Effect: Evolution nebo Mass: Effect: Invasion jsou toho skvělým příkladem. Čtenář se u nich pobaví a zároveň se mu podobně jako u knih dostane informací o událostech, příbězích a postavách, kterým v samotných hrách byly věnovány jen mnohdy drobné zmínky. Ten kdo například měl tu čest s prvně jmenovaným komiksem, také měl už dlouho před třetím Mass Effectem tušení, jak to vlastně s Illusive Manem nejspíš bude. U druhého komiksu se čtenáři zase dozvěděli, jak že vlastně Aria přišla o vládu nad Omegou a podobně zajímavé informace nabízí i většina ostatních zde nezmíněných komiksů. O budoucnost komiksů ze světa Mass Effectu si proto starosti nedělám, tedy aspoň do té doby, co se na nich bude podílet scénárista Mac Walters.

Příšerně vyhlížející anime film a neznámý hraný film

Co mě napadá při pohledu na ukázku z Paragon Lost? Nejspíš to, že anime, manga a všechny čmáranice podobného typu opravdu nemám rád. Je mi jasné, že jsem tímto urazil a rozohnil leckterého příznivce těchto grafických stylů, do Mass Effect univerza ale výše zmíněné styly prostě nepatří.



O trochu slibnějším hraném filmu toho bohužel stále moc nevíme. Příběh by měl kopírovat děj prvního herního dílu, jestli je to dobře, či špatně teprve uvidíme. Přenosy herních titulů na filmové stříbrné plátno bohužel ve většině případů nedopadnou příliš dpbře. Otázka je, zda se hrané adaptace Mass Effectu vůbec dočkáme. Legendary Pictures, kteří v roce 2008 získali práva na filmový Mass Effect nejprve najali scénáristu I Am Legend a Thora Marka Protoseviche. Nicméně podle některých informací byly práce na filmu restartovány a začaly tak znovu od začátku. Nyní na scénáři údajně pracuje Morgan Davis Foehl. Doufejme, že jemu se napsat skvělý scénář podaří a že se časem v našich kinech dočkáme aspoň slabě nadprůměrného Mass Effectu. Prozatím si musíme vystačit s fanouškovskými filmy.



Další Mass Effect hra?

Vzhledem k tomu, že sami tvůrci z BioWare se netají s tím, že připravují další hru z Mass Effect univerza, otevírá se téměř neomezený prostor ke spekulacím. Sami vývojáři se již vyjádřili, že trilogie se Shepardem skončila a nová nebude, nyní prý chtějí něco zcela odlišného. A že těch možností svět Mass Effectu nabízí velmi mnoho! Jediné, co je prozatím jisté je, že příští Mass Effect poběží na upraveném Frostbite 2 enginu, se kterým vývojáři v BioWare pracují i na třetím Dragon Age. Zda půjde o prequel či o sequel zatím také nevíme. Producent série Mass Effect Casey Hudson se sám ptal na názor fanoušků na svém twitteru.

Nebylo by skvělé dostat se do role žoldáka Blue Suns a zaplést se do konfliktu s dalšími skupinami jako Eclipse nebo Blood Pack? A co takhle vžít se do kůže Krogana, likvidujícího odpor posledních rachni v podzemních komorách na Suenu? Špatné by nebylo ani dostat se do role Illusive Mana a sledovat zrod Cerbera během First Contact War – od spuštění Relay 314 a okupaci Shanxi až po mírové ukončení konfliktu a zařazení lidstva do galaktické společnosti. Osobně bych uvítal i vžití se do role quarianů a prozkoumávání dosud neobjevených planet za nějakým dosud nespuštěným hmotovým vysílačem. Poslední z uvedených možností je ale asi nejméně pravděpodobná, jelikož BioWare by jako hlavní postavu quariana nedali, už jen proto, že v cinematic videích a rozhovorech by nebyly vidět obličejové výrazy, na kterých si tak zakládají.

Ať už bude zápletka jakákoliv, na novou hru si ještě nějaký ten rok počkáme. Díky multiplayeru v posledním dílu si čekání na nový Mass Effect tentokrát můžeme alespoň o něco zkrátit.



Diskuse:

Autor:
Titulek:
Text:
Kolikátý je dnes den v měsíci? (číslo):

Článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!

E3 2013 – Co mne nejvíce zaujalo Nexus 7 - praktické zkušenosti E3 2012 - Souhrn toho nejzajímavějšího
Dark Lords sklicko.cz sklicko.cz top-hry.sk
TOPlist
Mass Effect 3